Idag stannade jag


Flowers

Originally uploaded by arkland_swe

Idag bestämde jag mig.

Ser jag ett bra fotomotiv, då stannar jag bilen och gör nåt åt saken.

På väg till stugan i Vallstena dök så det här motivet upp. Bonden hade släppt en smal remsa utmed vägen och två markanta linjer – röd av vallmo och en blå bestående av blåeld – lyste skarpt i det annars monokulturen.

Ännu ett bevis på att man ska tillåta mångfald – även i naturen.

(Bilden är tagen med en Nikon D90 med ett 105/2,8 mikro)

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Märkta med: , ,
Publicerat i foto

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Tidgare inlägg