[Uppdaterad 23/8 2019]
Ursäkta klick-rubriken men ibland måste det till överord! Frågan här är: hur vi kan undvika att göra riktigt tråkiga och framförallt dåliga presentationer som gör att vi missar poängen med vår presentation.
Bakgrunden är att jag igår hittade en poster hos Pickit i centrala Visby. Postern presenterade fem enkla regler om hur man bäst utformar sina presentationer.
Jag lade ut bilden på Facebook och fick ännu fler nyttiga kommentarer med fler tips. Hoppas de kan vara till hjälp för dig som vill göra en presentation som funkar.
Här är bilden:

Vännerna på Facebook kom in med fler, kompletterade och mer strikta ”regler” för hur man gör en presentations som inte dödar åhöraren.
Here we go:
Patrik FältströmAnother rule: max 50% with words, or rather, >50% of slides without words.
Marcin de KaminskiMinimum 20 pt fonts is…
Visa originalinlägg 296 fler ord
Kommentera