Nyfunnen kalender!

Lars L

Förra veckan kopplade jag upp min geigermätare, kompass och några svetstrådar på flakmoppen. Målet var att följa några helspännande magnetiska jordlinjer som jag tidigare drömt om att de säkert finns. Ett tjugotal mil hemifrån stötte jag av en händelse på vad folk i gemen, samt etablissemanget, påstår vara en kyrka. Det är naturligtvis ovetenskapligt dravel. Jag har funnit tydliga bevis på att vi har att göra med en primitiv men mycket exakt kalender. Strecken på bilden visar hur denna, världens äldsta byggnadskalender, fungerar. Bågen ovan ”kyrkan” visar planeten Uranus väg över himlakroppen år 4321 f Kr. Linjerna som ritats in över ”kyrkan” vilar i en serie motstående, optimala jordpulspunkter. Dessa pulspunkter har jag kunnat påvisa med hjälp av ett egenutvecklat instrument som ger väldigt vetenskapliga mätresultat. Vid punkten A på bilden låg nebulosan RG529 i linje med två stjärnor i Andromedgalaxen samtidigt som det sprätte till i jordpulsen, exakt kl 13.24 vid midsommarsolståndet 1219 f Kr. Vid B stod månen den vinterdag när bronset kom till Skåne år 1913 f Kr med ett skepp som landade på en punkt som ligger exakt mitt i mellan Ales stenar och Kiviksröset! Punkten C markerar skärningspunkten mellan byggnadens nockspets och himlen, där den befinner sig varje dag året runt. Vad som hände när Sirius befann sig vid D på himlen har jag ingen aning om men antagligen markerar den just att den var där just då. E: Här befanns sig en ekorre när Sverige tog VM-silver i fotboll år 1958. Blå cirkel: Här sammanfaller allt med det mesta vilket bevisar att allt som jag påstått är sant och kommer alltid att vara så. Ja, som ni ser, så finns inga tvivel om stenålderskalenderns stora betydelse. Och vidare om min storhet som obetald, oberoende och oförstådd forskare.

Men nu är jag skitförbannad, det jävla etablissemanget fattar inte vilka panggrejer det här faktiskt är. Att jag inte fått Nobelpris och ett hav av informationsskyltar att sprida mina upptäckter på, uppsatta på och runt min kalender, är ett bevis på hur statsmaktens konspirerar mot medborgarna. Nu hoppas jag att kunna övertyga nån i etablissemanget. Under tiden ska jag riva ner ljug-skyltarna som påstår att bilden skulle föreställa Granhults kyrka från början av 1200-talet, belägen utanför Växjö.

Med en astral-hälsning från Alcis

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i Kul?
22 kommentarer på “Nyfunnen kalender!
  1. Johan c skriver:

    😀

  2. Martin R skriver:

    Du har stulit min forskning! Jag har arbetat på min teori i tio år medan jag väntade på resenärer i min biljettkur på Böggleboda pendeltågsstation, och här kommer du och STJÄL MINA RESULTAT!

    Det är precis samma grej som hände med min banbrytande forskning kring en kalenderanläggning från brondåldern på Österlen. Nån djävel kom och tog alltihop och FICK SITT NAMN PÅ OFFICIELLA SKYLTAR! Ni fattar varför jag ÄR LITE UPPRÖRD!!!”11″!

  3. Ulf skriver:

    Som medlem i tankesmedjan Septitankarna/Folksvett (etablissemanget) är jag upprörd. Vissa detaljer av din sk vetenskap går inte att verifiera. Jag tänker i första hand på uppgiften om Uranus bana 4321 BC. Bland annat saknas en trovärdig redovisning av när på året kalendern skulle ha använts. Jag har i min analys testat kalenderns funktion den 1/8 4321 BC (torsdag). Uranus når då sitt maximum på himlen omkring 16:50 på eftermiddagen (http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=973716662&size=o av bilden framgår även att kyrkan faktiskt inte ens var byggd på den tiden – ett annat bevis mot din tes om kalender). Hur menar du att man skådat denna avlägsna himlakropp mitt på dagen?

    I övrigt är jag postiv till att få just ditt perspektiv på tolkningen av kyrkans funktion. Vi inom S/F är medvetna om att den etablerade vetenskapen inte kan ha tolkningsföreträde på så obskyra frågor som kunskapen om forntiden (och att det naturligtvis finns flera sanningar) och välkomnar flera tolkningar. Vi överväger även om det behövs en skylt i närheten för att öka demokratiseringen i samhället.

  4. Ulf skriver:

    Rättelse: I min text ovan har orden ”mångkultur” och ”postkolonial teori” felaktigt utelämnats.

  5. Johan c skriver:

    Ulf: Menar du att orden exkluderats? 😉

  6. arkland skriver:

    Sällan har så mycket makalöst ovetenskapligt och obegripligt babbel skådats i en bloggkommentar! Ni verkar ju inte fatta nånting. Jag ber därför att återkomma. Jag ska nämligen iväg för att närmare studera sambandet mellan grusgångarnas I Sturefors riktning och det omfattande regnandet på de Brittiska öarna.

  7. arkland skriver:

    Till Martin R säger jag följande: Släng dig i vägggen grabben! Håll dig till dina fåniga kvartsbitar och din brända lera. Såna häringa grejer fattar du nada av.

  8. arkland skriver:

    Till signaturen Ulf säger jag följande: Bilden på länken du bifogade är en förfalskning. Den har spridits av CIA samt några små gråa varelser som till och från siktats i Boråstrakten. Dessutom har hela jordaxeln förändrats 2,56 grader vid två elller tre tillfällen pga en del olika prylar som jag luskat ut. Uranus syns hur bra som helst mitt på dagen. Den planeten och en hel Vintergata. Äter man litet av min hemmagjorda svampomelett så kan man även få se en del märkligheter komma upp från mattan i vardagsrummet.

  9. Savon skriver:

    Fniss

  10. Ulf skriver:

    Johan c: Jag använder en texteditor som heter PoMo2Txt som automatiskt infogar specifika nyckelord syntaktiskt korrekt i den text som jag skriver. Tvvärr så förefaller inte editorn kunna infoga text automatiskt i WordPress varvid min text visas mer avskalad än vad jag avsåg.

    Alcis: Jag och andra inom Septitänkarna/Folksvett väljer att inte kommentera några rykten om vår medverkan i eventuell underättelsetjänst inom kultursektorn och därigenom finansieringen av vår verksamhet och våra bisysslor i statlig förvaltning. Jag är beredd att smaka dina argument nästa gång jag besöker provinserna.

  11. Pierre skriver:

    Borde du inte överväga möjligheten att de resta stenarna som skymtar till vänster på bilden kan utgöra rester av en ännu äldre kalender? Det är ju nämligen så att avståndet mellan två valfria resta stenar är exakt lika långt som samma avstånd på vilken annan plats som hellst i världen! Knappast en tillfällighet va!?

  12. Mattias skriver:

    Nä fy fan vad taskigt! Jag tycker att du skall kräva din rätt!
    Men har du inte insett att du egentligen har fel! Det är ju helt klart att hela rasket är uppfört 3651f.Kr och visar den nu försvunna planeten Vulcanus exentriska bana som jag fastställt med min kompass och min morfars tumstock! Den förutspår dessutom Jesus uppståndelse och Paris Hiltons fängelsedom. Så det så! 😉

  13. Henrik skriver:

    Jag byggde träkalendern i Granhult.

    För et tiår sen hittade min onkel stora mängder fossilt trä, när han fiskede vid Bögö.
    Träet stammar lämpligen från en askelomme i Kattegat nerfallen äfter et vulkanudbrud i Jylland år 3724 B.C. (Ni trodde väl at ”Himmelbjerget” var en naturlig grusbacka? Nej nej!) Asken täckte över en ett asp-ris, och onkel ach jag byggde upp kyrkan med det fossile trä, och ja Mattias, vi gik bl.a. äfter at visa Vulcanus’ bana!
    Det finns 722106 små träbitar i kalender-”kyrkan” i Granhult. Der er 722106 romerske fot från Ales stenar til RAÄs nya domicil i Visby. Tillfälligheter?

    Bonustips til arkeologer: Eftersom det fossila trä i år er eksakt 5730 år gammalt, går det just nu som en lek at kalibrera sina kolstof-dateringar med provar från Granhult ”Kyrka” – men bara i år!

  14. Åsa skriver:

    Som representant för det förtryckta åttonde könet måste jag protestera mot den uppenbart patriarkala tolkningen av detta objektifierade subjekt. Eftersom sanningen endast är situerad i bilden och bilden förekommer i en teknologisk skapad realitet, så måste dess kongruens med objekten de återger anses högst suspekta.

    Jag noterar även att de falliska pilarnas mångfald och varierande riktining vittnar om en hos uttolkaren förvirrad och hotad maskulinitet, som han använder för att bemästra det organiska i arkitekturens arborala ”hud”.

    Allt tal om Uranus är endast ett freudianskt rop på hjälp. Säg tre ”Hell Judith Butler” och bekänn dina synder min son.

  15. arkland skriver:

    🙂

  16. Tanja skriver:

    Det vetenskapliga samfundet är bevisligen emot dig, pappa lilla, det hela är bara ett tydligt exempel på den fruktansvärda och nästintill stalinistiska svågerpolitik, som kastar oss in i revisionismen. Håll ut. Snart förstår de ditt geni.

  17. […] Recent discoveries by my friend Lars got me thinking about New Age archaeology. The Mid-summer hippie/druid vs. police battles for Stonehenge are legendary. A few years ago I was given a guided tour of the Salisbury Plain’s finest sites by my charming scholar friend Rebecca Montague. Entering the West Kennet long barrow’s megalithic burial chamber, I felt a marked scent of joss sticks. Becca told me about Mid-summer nights at Silbury Hill, when she was posted to kindly ask hippies not to scale the vulnerable monument. Many agreed not to, but one greying lady became very irate. Before stomping up the hill, she snapped, “I’m not going to let you keep me from sucking at the teat of the Mother Goddess!”. […]

  18. […] så visas arkland för 15 000:e gången. De inlägg som kommenterats mest är Oljigt stolphål, Nyfunnen kalender! Sås och Stolphål i motljus. Här nedan är de mest visade inläggen under de senaste 30 […]

  19. Håkan skriver:

    Jag förstorade bilden 500 gånger (talet 500 var heligt i den senbabyloniska kulturens religion)roterade den motsols och tittade på den genom en kristall. I ena kanten (den vänstra – bara en sådan sak) syns då stjärnbilden Skytten, vilket alla vet var guden Ulls boning!

    Jag kände att jag var tvungen att berätta detta!

    Tack, eller som det hette under den bronsåldern; Glind!

  20. arkland skriver:

    Håkan: Ja, jäsingen, det var då redigt spännande grejer du kommer med där. Glind-glind för det!

  21. Gert Franzén skriver:

    Jag tror ni har rätt allihopa, var och en på sitt lilla vis…

  22. "Peking"/Gbg Ulf skriver:

    Gôtt Mos, fortarande STOR underhållning!

    Tack!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Tidgare inlägg