Några bilder från mitt 2014

Gotlandic road verges

(För metadata och större version, klicka på bilderna!)

Almedalen 2014

Hemma hos #hbgflyttarin

Hemma hos #hbgflyttarin

#hbgflyttarin

Eftersom vi hade besök av döttrarna blev det inte särskilt mycket seminariebesök. Satsade därför mer på att hänga med vännerna som ”almedalade”. Särskilt kul var det att följa #hbhflyttarin som för året jobbade med en superlätt utrustning. Fler bilder från mitt Almedalen 2014 finns här!

Attackfoto

Avenyn

Fråga på den? #1

Under året genomförde vi #attackfoto 3 och 4, i Göteborg respektive på Gotland. Några nya ansikten dök upp, medan andra varit med tidigare.

Flickr

Jag lägger upp nära nog alla mina bilder på Flickr. Bilder som inte ses eller används är ganska meningslösa. Genom att publicera dem kan jag också få återkoppling på vad som jag lyckats bra eller dåligt med. Och jag får även en mätare på vad som ”slår”. En del bilder kan man begripa varför folk gillar dem, andra inte. Jag har samlat ihop några av de foton som visats flest gånger, i dessa fall mellan 10 000 och 43 000 visningar.

Moon and cloud

Direction

Sailing

Duvhök - Accipiter gentilis

The Reader

 Utflykter på Gotland

Nu har vi bott här på Gotland i över 6 år men ständigt hittar vi nya smultronställen. Här är några exempel:

Avsked.

The old lighthouse

Deserted barn

Gamle hamn, Gotland, Sweden

Island

I slutet av semestern tog jag en tur till Island för att besöka vännen Bjarni. Som tur var hade han tid att ta med mig på ett par mäktiga bilturer i det inre av Island.

Sculpture

Winding road

Clouds

 

 

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , , , , , , ,
Publicerat i foto, Stats

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
Snäck

Snäck

Snäck

More Photos
Instagram
Choo-Choo... #train SJ. #statensjärnvägar #sj #vintage #logo
Tidgare inlägg
