#blogg100 – Varför detta samlande?

image

Jag har en generös arbetsgivare. Hen lånar ut 6,6 meter bokhylla, ett stort höj- och sänkbart skrivbord och ett nära 2 meter långt avställningsbord. Många meter och kvadratmeter att samla böcker och papper samt – inte minst – damm på…

Tog därför en timme igår för att röja ut gamla papper och böcker som jag inte öppna på minst 5 år. Målet var att lösgöra en bokhylla och plocka väck den från kontorsrummet. Det kändes nu att välja mellan dammig röra och ett mer lättstädat rum.

Jag och städerskan har pratat mycket om det. Hon är tolerant. Jag tycker att hon är för tolerant. Jag frågar varför hon inte skäller litet på oss. Hon svarar: Jag är van…

Så, nu är det gjort. Trollade fram rejält med damm men nu åker ena hyllan ut. Med hyllplanen före. Nu återstår att se om jag faller i status. Statusmarkören ”jättemånga-böcker” är väck…

Uppdaterat 29/1: Strax efter bilden togs dök vaktmästaren upp. Inom 10 minuter var hyllan väck. Fick mig att skicka följande tweet:

 

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , , ,
Publicerat i #blogg100, Staten
4 comments on “#blogg100 – Varför detta samlande?
  1. Pål Anders Stensson skriver:

    om du får abstinens kan du få komma och titta på mina papper!

  2. Birgitta e skriver:

    ser att du sparade nåra av de viktigaste böckerna i a f

    • arkland skriver:

      Bild och landskap – fin-fina grejer. Sen ska jag i ärlighetens namn även nämna att jag *även* använde dem som skalstockar…

Kommentera

Senaste kommentarer

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Landvetter. #streetphotography Hållplats. #streetphotography Las Vegas-dansarn och Foto-Barone. Nya bekantskaper på Kungsportsplatsen. #streetphotography
Tidgare inlägg
