Universitetet står för spetskompetens!


tobyleah

När det här med elektronisk post kom på tapeten skaffade jag mitt ett dylikt konto på humanisten på Göteborgs Universitet. Jag minns inte exakt vilket år det var men däremot kommer jag med plågsam klarhet ihåg kluddet med att få Windows 3.0 (eller var det 3.11 för Workgroups) att fungera mot modem och post-servern. Det skulle installeras diverse kluriga saker, allt närmast obegripligt men till slut slank det små paket in till datamaskinen via det svindyra 1200 bps-modemet.

Nu närmar sig denna era sitt slut. På GU gör man sig nu av med gamla epostkonton vilket meddelandet nedan flaggar om. En sak är klar: Det verkar som ingen mer språkligt inriktad personal på Humanisten varit inblandad i skrivningen:

OBS: Gu.se e-postkonto ägaren,

Det här meddelandet är från utbildnings-centralen till alla våra Webmail konto ägare. Vi håller för närvarande på att uppgradera vår databas och e-postkonto Center. Vi vill ta bort alla våra (Gu.se) webb-mailkonton för att skapa mer utrymme för nya gång.

Vi har varit att skicka detta meddelande till vårt konto användare, och din konto inte har kontrollerats.

För att förhindra att dina (Gu.se) webb-mailkonto från nedläggning måste du uppdatera det, under så att vi vet att det är en närvarande används konto.

Vi har varit att skicka detta meddelande till alla våra (Gu.se) webbmejlkonto ägare och Detta är den sista meddelande / kontrollarbetet för din information.

MVH/ Gu.se e-postkonto ägaren

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: ,
Publicerat i Internet, Kul?
8 comments on “Universitetet står för spetskompetens!
  1. Martin R skriver:

    Tänk om de tekniker som skriver sådär visste vilket totalt förakt en sån text väcker hos en humanist. Och tänk om de brydde sig. (-;

  2. arkland skriver:

    Jag tror det är värre än så. Texten är garanterat maskinöversatt. Och ingen har ens brytt sig att kolla den, humanist, tekniker, människa…

  3. ArchAsa skriver:

    Innan Matrix lär sig skapa bättre meningar kanske vi inte behöver oroa oss för världsherravälde…

    All your mail kontos are belong to us!

  4. David skriver:

    Jag tycker invandrade servrar skulle vara tvungna att genomgå ett språktest innan de får serva här!!!

  5. Claes skriver:

    Men… alltså… har du inte fattat att detta är ett spam. Jag har också fått det. De vill ju man ska skicka sina inloggningsuppgifter till ett gmail-konto. Säg inte att it-Arkland inte genomskådade detta?

    Jag skaffade också min gu-adress vid denna tidpunkt, omkring 1992. Jag minns det första mejlet jag skickade till någon överhuvudtaget. Det gick till Per Persson, denna fryntlige skåning, som fysiskt befann sig tre meter ifrån mig på en annan dator.

  6. Gert Franzén skriver:

    Dom lovar att det är sista meddelandet. Alltid något.

    Och Martin: Tänk om humanisterna visste vilket förakt de väcker hos teknikerna… Med eller utan text.

  7. Henrik skriver:

    Det ä ”spets kompetens”, hallå!

  8. Leif skriver:

    Att du fick behålla ditt konto så länge ändå. Det är jag förundrad över…. Jag slängdes ut bara några månader efter att min tjänst tagit slut och jag disputerat….

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Landvetter. #streetphotography Hållplats. #streetphotography Las Vegas-dansarn och Foto-Barone. Nya bekantskaper på Kungsportsplatsen. #streetphotography
Tidgare inlägg
