De kunde ha valt att spreja på ringmuren men höll sig till fängelsemuren. En konst i sig, och nån sorts respekt! Det ”traditionella” kulturarvet håller…
De kunde ha valt att spreja på ringmuren men höll sig till fängelsemuren. En konst i sig, och nån sorts respekt! Det ”traditionella” kulturarvet håller…
Underbart!
Men då blir det ju inga nya fantastiska årsringar som berättar om vår tid. Subaltern gatukonst FTW!!!
David: Nja, men årsringen ligger väl i att de grafittisprejande Visbyglyttarna valde att tillföra en årsring till fängelsemuren (till vänster) men, av något för oss okänt skäl,inte ansåg att ringmuren behövde en sådan årsring.
Ooh, men för några år sedan var det rabalder om just modern sgraffito på muren. Så det finns några progressiva gutar i alla fall. För övrigt så har jag hört att muren döpts om till den anti-antikvariska skyddsbarriären.
Ja… mur eller barriär, det är frågan. http://susning.nu/Israeliska_muren
På vilken sida sitter antikvarierna, på in- eller utsidan? Och vilka är det som ska skyddas mot antikvarierna? ”Allmänheten”, den som förtrycks av ”antikvariernas” reaktionära hållning, den hållning som underblåser osunda strömningar i samhället? Typ, dom, typ?
Ja, svaret på den frågan måste vara upp till var och en eftersom även förment objektiva utsagor endast är ett sätt att perpetuera rådande hierarkier and keeping the subaltern down, you dig? Den enes antikvarie, är den andres adversarie som det uråldriga ordspråket säger.
Jävla lokalpatriotiska gutar…
Äääh!!! Det är välan inget kul å spraja på en skrovlig bakgrund. Nej den släta är bättre, blir snyggare.
Frågan är vad som hade hänt om muren var putsad och vitkalkad som den var på medeltiden…
Skönt att höra att det handlar om praktik och estetik. Det finns ju dom som menar att allt handlar om politik – maktkamp i alla lägen, subkulturer i underläge som slår mot etablissemanget.