Flytta

I höst är det inte bara fåglarna som drar iväg. Hemmavid är att packat, städat och klart, alla pinaler lastade och ivägkörda till Gotland. Vi andra är kvar på fastlandet, tills imorgon, kl 21.00… Ovanligt odramtisk flytt, så långt. Det enda var frågan om flyttbilen skulle klara elledningen, vilket den gjorde med ungefär 1,5 cm.

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , ,
Publicerat i Uncategorized
4 comments on “Flytta
  1. Canada skriver:

    Vänta! Finns det nån plats i någon låda åt mig? Jag vill också flytta till Gotland…jag kan t o m betala min egen flygbiljett till någon närliggande flygplats, och jag har redan hittat drömhuset som är till salu (nära till RAÄ och allt!). Nu behöver jag bara skaffa ett jobb och uppehållstillstånd till min man…men under tiden, kan inte du maka lite på nån mojäng i flyttbilen, så att jag får plats i en av låddorna? Jag är pytteliten och spenig till tusen! Ungefär som ett sånt där gotländskt skelett som jag vill gräva upp…

  2. Christina skriver:

    Äh, min dator fyllde i fel namn åt mig…jag heter faktiskt Christina, inte Canada. Förlåt!

  3. "Peking" Ulf skriver:

    Ofastlänning, finally, probably?

  4. arkland skriver:

    Canada-Christina: Javisst, det står en låda (eller lådda om du så vill) och väntar på dig här!
    Ulfonsino: Nix, båten går kl 21.00 ikväll. Båda fötterna på solitt fastland. Än så länge.

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
PhotoWalk Gotland

PhotoWalk Gotland

PhotoWalk Gotland

Fler foton
Instagram
PhotoWalk Gotland. #pwgotland #pwgotland Dog and Wall. #pwgotland
Tidgare inlägg
