En kär reguljär?

Det verkar vara bortemot ett hundratal som läser den här bloggen. Några av er känner jag men de allra flesta av er har jag ingen susning om vilka ni är. Det är lugnt, men visst blir man nyfiken! Nyfiken på varför du frivilligt väljer att slösa din ungdom på att läsa den här bloggen…

Reguljärer! Skriv en kommentar! Ge dig till känna! Våga komma ut!

Statistik gläder de flesta,
rent av en from kanik
Kanske även Iniesta:

Total views: 58,546
Inlägg: 334
Kommentarer: 1,408
Kategorier: 38
Taggar: 583

PS Iniesta är en spansk fotbollspelare.

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: ,
Publicerat i Internet, Stats
37 comments on “En kär reguljär?
  1. Martin Rundkvist skriver:

    Hej, jag heter Martin och jag är Arkland-läsare.

  2. Ulf Bodin skriver:

    Ulf läser bloggen varje dag. Ibland skriver jag kommentarer utan att ha så mycket att säga.

  3. Karin skriver:

    Hej, jag är släkt (lillasyster! ack ve, ack ve) med arklandskaparen. Läser bloggen ofta, men dålig med kommentarer… det här är mitt första inlägg. Tack bror för fina bilder och vackra (?) ord.
    K

  4. Henrik Hamelius skriver:

    Hej, Henrik heter jag och har ingen ungom kvar att spilla bort så jag läser bloggen utan dåligt samvete och med stort nöje! 🙂

  5. Tanja skriver:

    Jag är tvungen att läsa eländet, annars blir jag spammad av pappa 🙂 Jag är således dottern i sammanhanget.

  6. Pierre skriver:

    Jag tittar in i snitt en gång om dagen. Varför? Tja…?? Fina bilder, en dos lätt knasig humor, en del välformulerade och intressanta inlägg och kul diskussioner som ibland dyker upp i kommentarerna.

  7. Henrik skriver:

    Hejsan alla!
    Jag heter Henrik och jag är Arklandiker. Jag provade sluta, men drogs rakt tilbaka til killen (okay, fony danskt-svensk ordspel, jag vet..).

    PS: Vem är kämpen i kisten?

  8. arkland skriver:

    Oj, så pass många som vågade komma ut! Där ser man. Ynglingen i kistan (för övrigt en sandlåda) är en gymnasiekompis. Bilden är tagen för en 30 år sedan… Arksand!?

  9. Rolf skriver:

    hmmm…bara en sporadisk läsare. Är väl säkrast att bli mer reguljär nu när man från och med oktober kommer att bo bara ett par kvarter bort från Arklandsmannen…

  10. arkland skriver:

    Det är inte för inte som jag kallas för Visby-skräcken….

  11. arkland skriver:

    Pierre: Knasig humor? Nu förstår jag inte riktigt… 🙂

  12. arkland skriver:

    Ulf: Att skriva innehållslösa kommentarer är en sak. Men det är långt värre att skriva innehållslösa inlägg. Jag är uppe i 334 stycken!

  13. Ulf Bodin skriver:

    Ja, men det är ett nytt grepp på Arkland att blanda utfyllnadsinlägg med statitik (vilket är ganska desperat i sig men inte ovanligt) med en vädjan efter mer trafik genom kommentarer. [Jag har 8 stammisar och är bara avundsjuk…]

  14. Beetype skriver:

    Hej jag heter Bengt och är arkland-läsare, ibland även skrivare…

  15. "Peking" Ulf skriver:

    Klatjofs!

    Jag heter Ulf #2 och är Pekingbo (Norrköping). Gammal tonårs/skol kompis som inte återtog kontakten med ”Lunkan” genom communities via datorn, utan telefonen! (klart underskattat verktyg numera).

    Trivs med Arkland på grund av den subtila humorn och bra bilder.

  16. "Peking" Ulf skriver:

    Glömde…….

    …TACK!

  17. Pierre skriver:

    Knasig humor… i bästa mening förståss 🙂

  18. Stina skriver:

    Har du inte vältrat dig färdigt i koplimanger nu? Jag läser Arkland när jag inte kan koncentrera mig på något vettigt, hihi. Fast med stor behållning – givetvis.

  19. arkland skriver:

    Herreminskapare så mycket fina människor det finns. En knasig, subtil tillika desperat noll-bloggare tackar.

  20. Henrik skriver:

    Sondottern har varit med länge i matchen, vad det gäller fenomenet Arkland, tittar in lite titt som tätt för att ha något att skvallra om på släktträffarna. Och Henrik är mitt namn

  21. "Peking" Ulf skriver:

    Henrik: Sondottern, redan? Vems son?

  22. arkland skriver:

    Peking: Hmmm, han menar nog systersonen…de har ju ibland litet dålig koll de små liven…

  23. Christina skriver:

    Hej, jag heter Christina och är arklandoholiker. Jag bor i Abbotsford, BC, Kanada, är nyutbildad arkeolog och får abstinensbesvär om jag inte kikar in lite då och då p g a trevliga bilder hemifrån, intressant och omväxlande innehåll och för den kuliga humorns skull.

  24. Claes skriver:

    Hej, jag heter Claes och är arklandoist. Jag läser ett fåtal bloggar regelbundet, bland annat Arklands. Kanske för att jag själv synts på bild där någon gång vilket tilltalar mitt enorma ego, men kanske mest för att Arkland är en kul typ och kollega. Jag lovar, efter en dag i fält med Arkland har man ont i skrattmusklerna i ansiktet. Det är mer än vad man kan säga om vissa andra överspända, för att inte säga überpretto typer på vår föredetta arbetsplats UV-Väst (nej, nej jag syftar inte på dig Beetype).

    När du nu ska viktigpettra dig i Visby har du kanske inte tid för oss mer, vi dina stackars bloggläsare. Men sluta aldrig blogga Arkland! Gör du det ska jag se till att Riksantikvarien entledigar dig! Vissa uppgifter i livet är mer än ett kall, det måste du förstå.

    Claes

  25. arkland skriver:

    Tack Claes, vi får se hur det blir! När ska du bli en kommunikatör av Guds nåde? Jag har tänkt ut några förslag på bloggnamn till dig: ”Kullen kommenterar”, ”Klasse med kollen” ”Klever-Klas” (den sista är litet långsökt, anspelar naturligtvis på Kleva, Klev…). Eller: ”Här kan det vara!”, ett mer vaggomanskt förhållningssätt!

  26. Ylva skriver:

    ARKland?
    Och jag som hela tiden har trott att det är bloggen ARNland jag läser. Pinsamt… 🙂

  27. arkland skriver:

    Det är i princip ingen skillnad. Skillnaden är lika stor som mellan flipp och flopp…

  28. Claes skriver:

    Ja, eller kanske ”På böggda…”

  29. Deercat skriver:

    Alltså….Ja vem är jag, som nu ska ge mig till känna?…Jag som för första gången tassat hit…och nästan tappade andan när jag hastigt tittade på krokiga vägar och vallmo i blom….Vem är jag…?
    En som troligen lär återkomma….men som lika troligen inte nästa gång heller, kan besvara frågan..VEM är jag?
    😉

  30. arkland skriver:

    Deerccat: Tja, jag skulle tro att du är en bloggande och filosoferande människa!

  31. Deercat skriver:

    DET kan ligga något i det du säger!..Alltså har vi närmat oss gåtans lösning…Jag bara ÄR alltså…
    😉

  32. arkland skriver:

    Typ! 🙂

  33. Sávon skriver:

    Ibland när jag känner att jag är EMOT bloggar 🙂

  34. arkland skriver:

    Savon: Blir du FÖR bloggar när du besökt Arkland eller blir du EMOT bloggar efter du besökt Arkland? (Jag fattar inte riktigt…). 🙂

  35. "Peking" Ulf skriver:

    Tjohoo!

    Snart är det nog rekord i kommentarer, eller?

    Undrar bara vilka de som smygläser är? det borde väl vara ca sextio stycken?

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Button.

#blackandwhite #blackandwhitephotography #monochrome #bnw_sweden #bnw Perpop
#blackandwhite #blackandwhitephotography #monochrome #bnw_sweden #bnw #Digisam styrgrupp möts. #attjobbapåraä
Tidgare inlägg
