Regnsommar i trädgård

Tja, så här såg det ut. Men rosen plåtades sent på kvällen när regneländet höll upp…

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , ,
Publicerat i foto, trädgård
4 comments on “Regnsommar i trädgård
  1. ArchAsa skriver:

    Regnsommar uppskattas av växterna klart mer än människorna. Särskilt av mina stackars planterade kruk- och lådväxter på vår altan. Trots en mindre armé av vattenfyllda pet-flaskor hade hälften vissnat och dött under semestern som inföll i det extrema högtrycket… Rädda det som räddas kan.

    Jättefina bilder.

  2. arkland skriver:

    Växter gillar regnsommar TILL EN VISS GRÄNS. Sen blir det mest bara snor… Exempelvis som nu: Det hällregnar så till den milda grad att en hundradel hade varit nog. Å andra sidan började jag jobba idag… (Blue Monday).
    Apropå vattna växter på semestern: Har du ingen granne….?

  3. ArchAsa skriver:

    Jo, flera familjer som vi har god kontakt med, men de hopplösa människorna valde ju att resa bort samtidigt som oss! Folk tar ingen hänsyn…

    Hur är det med mördarsniglar i din trädgård? Har inte sett till så många i området där jag bor i Uppsala, men min pappa som bor i Nacka får samla in påsvis i veckan och stoppa in i frysen.

  4. arkland skriver:

    Vilket oskick att åka iväg samtidigt med er…
    Mördarsniglar: Ungefär en miljard. Jag hör grannarna mumla: ”505, 506, 507…:” i sommarskymningen. Det har nog blivit litet av en tävling, tror jag. Jag brydde mig bara i början av sommaren, då de gav sig på de späda växterna, ffa solrosorna. Men nu skiter jag fullständigt i dom! Jag har studerat vad de äter och de gillar ffa att äta koskit, sina fränder samt ogräs. Vallmo är en favvo också. Men vallmon måste man lägga ner så att de kommer åt bladen. Det verkar som de inte kan slemma sig upp på vallmostjälkarna. Ibland kan det nog vara ett helsike att vara mördarsnigel…

Kommentera

Senaste kommentarer
  • RT @PSoemers: #Ironblogger? This Swedish lady learned using computer at the age of 99 and blogs every day, now 105 years old .. https://t.c… 7 hours ago
  • RT @PierreMathisson: Det är när man slår i tåjäveln i en man inser varför det kallas för smärttröskel. 8 hours ago
  • RT @nHenrikJ: 204 år sedan idag Napoleons armé besegrades vid Leipzig. Wendes artilleriregemente och Värmlands fältjägarregemente spelade a… 1 day ago
  • RT @AStrinnholm: Då är det klart med ett nytt spännande jobb nu behöver jag bara hitta en bostad i Göteborgstrakten, alla tips mottages tac… 1 day ago
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Visby världsarv. #worldheritage Eyes. #bnw #bnw_sweden #gotland u Stilstudie.
Tidgare inlägg
