20/1 2008 7.58

 LL

Familjen Hjort var på besök här i morse. Som vanligt… i vår kommer de tillbaka och snaskar trädgårdsväxter. Ruuunnaaaaarrrrr!

 LL

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , , ,
Publicerat i foto, trädgård
9 comments on “20/1 2008 7.58
  1. Christina skriver:

    Visst är de vackra, dessa förbannade tulpan- och äppelträdsmarodörer?! Själv har jag sopätande tvättbjörn, som bryter sig in i mina låsta soptunnor, och en slags hjort (som jag inte vet vad de heter på svenska, Wapiti eller Elk) som äter allt i trädgårdsväg, coyote och bald eagle som kommer och hälsar på. Ibland, men inte ofta, även björn och puma, men dem är jag gladast om jag slipper. Örnar, tvättbjörnar och coyote äter ”bara” hundar och katter, medan björn och puma ger sig på ungar. Det är inte uppskattat i min familj.

  2. arkland skriver:

    Hmm, plötlsigt framstod mitt hjortproblem som ganska världsligt, för att inte säga, obetydligt i förhållande till din situation, Christina. Men jag fattar inte varför du bosatt dig i Kolmården, eller är det på Skansen du bor? Aaaa, Nordamerika så klart…🙂

  3. Christina skriver:

    Greater Vancouver Game Farm!

  4. Stina skriver:

    Nämen vad fint med blommorna i kanten Arkland. Är de nya eller har jag bara inte sett dem innan?

    Christina: Det kan man kalla ett rikt djurliv. Har ni gevär med er i fält ifall det skulle komma björn?

  5. arkland skriver:

    Stina: Jag är en mjuk och hemskt fin blom-kille. Nu är det inte jag som hittat på det här med blommorna men på något sätt så blev hela layouten litet mysigare!

  6. tvåtaggar'n i H-vete skriver:

    Man blir ganska taggad när man ser så fina dovhjortar.

  7. arkland skriver:

    Taggad, ja, det kan du ge dig f-n på. Samma gäng drog fram över vägen nu i skymningen, strax framför bilen, men det blev ingen närkontakt…denna gång.

  8. tvåtaggar'n i H-vete skriver:

    Ett tips! Byt ut bilens tuta mot en signal à la hhonk från en brustig hind. Då tar dom kontakt med dig. Gammalt indianknep. Fast dom använde därefter pil och båge. Du behöver ju bara lägga in lämplig växel, gasa och släppa på pedalen.
    Och ett tips till. Byt ut den sötsliskiga gelén mot konjaksmarinerade färska lingon.

  9. Christina skriver:

    Stina: Det beror på var i provinsen man befinner sig. Vi har med oss ”bear bangers”, som ser ut som en ”tjock” pistol (men som får plats i ryggsäcken)i de flesta sydliga områden. Dessa skrämmer bort svartbjörn utan att skada. Detta fungerar bara söderut, för resten av provinsen har grizzly björn. Om man är i fält i deras territorium, då tar man med sig gevär, ja. Jag har egentligen inget emot björnarna, för de brukar hålla sig undan, men pumor är läskiga, och skallerormar likaså. Jag slipper helst att vara i fält där det finns skallerorm.

Kommentera

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Kategorier
Flickr Photos
Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

More Photos
Instagram
En vägg. Lille Hasse. Blå tåget. Staten och kapitänen/kapitalet. #graffiti
Tidgare inlägg
