En tur #1

Idag, den 13/1, var det litet skapligt väder, för en gång skull. Så därför tog jag en promenad som jag dokumenterade. Eftersom ingen ville haka på så får ni ta del av mina intryck här! Vill varna för att det hela var ganska odramatiskt…

På trappan, på väg ut. Foto: Lars L

Här står jag på trappan, på väg ut genom ytterdörren. Det var förmiddag….

vandring_p1020477.jpg

… och ganska snart blev jag påmind om den döende allén som kastade sin skugga på magasinet från 1885.

Ask och åker. Foto: Lars L

Det är inte så mycket liv vare sig på stubbåkern eller bland de späda askarna. Trots att det flöt på bra i Kinda kanal.

Röda och oätliga. Foto: Lars L

De här bären såg smarriga ut, men uppenbarligen är de oätliga. Nä, jag smakade inte…

Livsfarlig ledning. Foto: Lars L

Den här skylten tillför en hel del spänning hemmavid. Den gör klart för alla och envar att man ska se upp med ledningen. Och det gäller även ledare som fallit. Huggmärkena efter en kniv gör ju klar för all och envar att det inte bara är skitsnack…

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , , ,
Publicerat i foto
9 comments on “En tur #1
  1. Martin R skriver:

    Aah! Ååh!

    Jag försökte också dra nytta av det fina vädret, i mitt fall genom att sätta skridskorna i barnstolen på cykeln och dra iväg till närmsta sjö. Där fann jag dock ingen is. Så jag fick vända hem igen.

  2. Michael Dahlin skriver:

    Ok Livsfarlig Ledning är det RAÄ eller Länsstyrelsen?

  3. Ulf skriver:

    Vackra bilder! Apropos ledning: Har inte Arkland själv trätt fram ur dunklet av oansvariga kulturarbetare och blivit en ledare själv?

  4. Sávon skriver:

    Hackspett är det troligen (?)

  5. arkland skriver:

    Micke Dee: Tja, det är ju som man vill. Klart är att man får se upp med ledningen, oavsett om den sitter eller har fallit. Exemeplvis bör man nog se upp med Pol pot. Och Göran Persson. Och Skandiadirektörer. Om det kan vara till nån ledning.

  6. arkland skriver:

    Savon: Vad har ni för sorts hackspetttar på Orust!? Jag tror mer på knivkastande lantlig ungdom.

  7. arkland skriver:

    Ulf: Ja. Det är riktigt. Nu funderar jag på om jag ska fortsätta att vara oansvarig, fast som chef, eller om man ska försöka vara på nåt annat sätt… Vad tycker du?

  8. Sávon skriver:

    Arkeologer som spettar, 🙂

  9. arkland skriver:

    Sávon: Exakt, precis såna är vi! undantaget är skånska arkeologer, de ger sig inte på ledningen, utan sina kakor… 🙂

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Äntligen litet ordning på molnkonfigurationen. Kan detta vara en tjänsteskateboard, månne? 
#attjobbapåraä #art #exhibition #limitless #borås #abecitakonstmuseum
Tidgare inlägg
