Staten arbetar #1

Lars Lundqvist

Fångade denna märkliga svartklädde figur med min kamera häromdagen. En figur på språng i en av statsförvaltningens många, långa korridorer. Kan det vara en byråkrat som ilar mellan möten, eller kan det vara ett spöke? Svårt att veta…

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , ,
Publicerat i Staten
8 comments on “Staten arbetar #1
  1. Johan skriver:

    Kanske nån övervintrad hippie eller en gammal stalldräng??

  2. Ulf skriver:

    Det måste vara ett spöke från förr. Det finns väl ingen på ämbetet idag som stadigt och fast ”sätter ner foten” i något längre?

  3. arkland skriver:

    Det kan ju vara en hippieolog!?

  4. David skriver:

    Nej, spöket bor på andra sidan skåpet i bakgrunden. Och är dessutom en ung kvinna som hängt sig. Allte enligt källor långt mer andliga än jag själv.

  5. Rolf Källman skriver:

    Om ni kollar in ansiktet mot den bruna pelaren kan ni se vem det är! Jag säger bara att det är en del som har mer bråttom till nästa möte än andra 😉

  6. Njaee.
    Troligen har ”Arkland” himself nåtts av ryktet att kaffeautomten precis bytt kafferåvaran till skapligt rättvist, rättvisemärkt nymalt kaffe. Spökligt gött (på öchötsga).

  7. arkland skriver:

    Kaffeautomaten kan vara skälet till den speed som individen visar på bilden. Men i så fall tror jag att det snarare är en flykt från kaffemaskinen…

  8. Alexandra skriver:

    jag tror på spöken , men visst alla tycker att de är löjlig bara för att det inte går att bevisa men vrf skulle inte spöken kunna finnas ifall det finns massa annat påjorden som t.ex människan , min morbror visade mig en bild på min kusins begravning 2008 , då såg man näåstan en sån där bild som såg ut att vara han han stog bakom sin pappa( min kusins bgravning ) o en bild på bara en fot o lite suddigt just på den ställen . Men alla som är från thailand vet o tror på spken .

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Äntligen litet ordning på molnkonfigurationen. Kan detta vara en tjänsteskateboard, månne? 
#attjobbapåraä #art #exhibition #limitless #borås #abecitakonstmuseum
Tidgare inlägg
