Höst i trädgården # 3

Ett av höstjobben i trädgården är ett riktigt skitgöra. Ett lass med brunnen kodynga ska ut i rabatter och land. Litet småsegt ska sägas. Å andra sidan känner man sig ganska duktig, efteråt. Ingen NPK här inte!

LArs L

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: ,
Publicerat i trädgård
5 comments on “Höst i trädgården # 3
  1. Sávon skriver:

    Dina bilder visar ett vackert landskap. Hösten är fin. Jag har byggt mig ett litet eremitage på Orust, vid foten av en fornborg. Väggen ut mot markerna är helt av glas, och jag tänker sitta där och njuta höst med Jimmy Strassburg(s) ”Shamanic Shadows, One Hundred Generations of Undead Subversion in Southern Scandinavia 7000-4000 BC”, doktorsavhandling 2000, Sthlm. Några varningsord?

  2. arkland skriver:

    Nja, inte om du har ett lass koskit som behöver köras ut. Jag gjorde nämligen misstaget förra året att ägna Niklas Sennertegs bok ”Stalins hämnd” uppmärksmahet istället för att köra ut dyngan. Sen frös det på utav bara den så skiten fick ligga kvar fram på vårkanten. Det är hårt att vara odalsbonde ibland…

  3. Sávon skriver:

    Alltså, det är väl bättre att köra ut gödseln på våren har jag fått för mig?

  4. arkland skriver:

    Jo, antagligen men det brukar bli så geggigt och vidrigt så jag kör ut skiten redan nu. Blir det en varm höst så kanske maskar och annat smått hinner att göra en del av jobbet.

  5. Sávon skriver:

    Jag är så deprimerad. Jag tänker nu vandra bort dit där morgondagen är imorgon för alltid. Adjö! Vi ses aldrig mer här.
    Ni kan börja skriva kommentarer igen!

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

More Photos
Instagram
Breflåda. #vintage #mailbox 1866. @haxpett lär ut hur man redigerar #wikipedia. #worldwidewikipedia #lstskane #malmö
Tidgare inlägg
