Karriärmiss #2

Ruger Super Blackhawk .44 MagnumEfter föregående inlägg kring revolvrar dök det överraskande nog upp många kommentarer och epostar från arklandsläsare hörande till kategorin ”vapen-fetischister”. Jag har närmare studerat mitt fotoalbum och det visar sig att en av bilderna är märkt med ”Magnum .44”. Ulf och Lars B föreslår båda Ruger, den senare Ruger Super Blackhawk .44 magnum. Döm själva!

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: ,
Publicerat i Övrigt
19 comments on “Karriärmiss #2
  1. Johan skriver:

    Är det någon egentlig skillnad mellan en vapen-fetischist och en MÖP?

  2. Ulf skriver:

    Är inte pipan lite tunn för en 44:a? En .38 eller en .357 magnum hoppar också runt ganska mycket i handen (för den ovane) eller händerna (på en nybörjare)

  3. Beetype skriver:

    I denna typ av sammanhang trodde jag, i min enfald, att pennan var vapnet. Hade väl fel…

  4. arkland skriver:

    Johan: Absolut, en MÖP som är uppslukad av kunskap om ex. stridsvagnar har inte behov av att samla och använda stridsvagnar. En likhet mellan en MÖP och VF är intresset för exvis kalibrar (se Ulf ovan). EN VF måste äga saker..
    Beetype: Nu tror jag att du har hamnat i fel forum…, pennor och surfingbrädor göre sig icke besvär! 😉

  5. Lasse skriver:

    Nja, aningens fel. Lutar åt en Blackhawk Old Model, som den kallas, inte Super-modellen.(Blev ”Old” när ”Super” kom).
    Eftersom Ruger är kända för sin kvalitet vad gäller trumlåsning och godsets tjocklek så är de favoriter bland handladdare. Lite extra marginaler ifall det smäller oväntat mycket sådär….
    Så av en bild på pipans eventuella ”exteriöra” grovlek går det tyvärr inte att utröna kalibern. Man får vända på den samt bliga in i mynningen och se hur stort den gapar. (Alternativt läsa kaliberbeteckningen på pipan men det är lite…..tja).

  6. Lasse skriver:

    Apropå MÖP, tyckte mig se en blänkare i Metro härförleden, om en kommande auktion i Finland i höst. På begagnade stridsvagnar….

  7. Lasse skriver:

    Äsch, auktionen har redan skett, eventuellt intresserade göre sig ej besvär….
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=697519

  8. arkland skriver:

    Där ser man: En StuG III Ausf. G hade ju suttit fint uti garaget. Men sen påstår journalisten att Cometvagnar, varav ett par såldes på samma auktion, var med vid landstigningen i Normandie…uj,uj.

  9. Stina skriver:

    Beetype: Nä du har rätt. Det är nog bara att vänta och genomlida somliga perioder. Fast det är ju roligt att se att Arkland har kamrater genom sina intressen. 😉

  10. Beetype skriver:

    Stina: Notera engagemanget i denna tråd. Vapen och pojkar:-) En oslagbar kombination. Själv var jag på bokmässan idag och köpte en rejäl kokbok.

  11. arkland skriver:

    Beetype: Nu börjar det låta kontaktannons: ”Jag gillar att skriva (penna) och älskar att laga mat (kokbok). Soliga dagar ger jag mig gärna ut på sjön (surfbräda)” Svar till: ”Vid spisen” 🙂

  12. Stina skriver:

    Arkland: Det är ju i alla fall tur att du ”gillar att påta i trädgården”. Det finns hopp om manligheten.

  13. Beetype skriver:

    Jag bejakar bar min mjukare sida. Plus att det ger fan så mycket bättre cred hos det motsatta könet:-)…

  14. Johan Ci skriver:

    Hur vanligt är det att MÖP:ar är vapen-f:ar?

  15. Savon skriver:

    Det är väl ingen skillnad egentligen på mäns och kvinnors intressen när de får ha sådana! Jag är en jkl på att träffa ett vedträ med pistol. Min morbror flyttade bilen när jag skulle skjuta(den stod 50 m bort!) Men jag fick mitt i prick på vedträet;-) Gissa min morbrors min!!!
    Åsså har jag jägarexamen. Men jag skulle aldrig döda ett djur. Blir allt mer vegetarian :-). Har du några sådana recept Beetype?

  16. Beetype skriver:

    Recept åt en blivande vegetarian med jägarexamen? Får väl bli en Ratatatouille då:-). Obs, Götborgshumor. För den som vill få vitsen förklarad, kontakta mig…

  17. Savon skriver:

    Råttatouille, tyckte jag såg något sånt på msn-reklamen?

  18. Sávon skriver:

    Så här nu på morron (och nu måste jag jobba…) kom jag att tänka på Arnold, en figur i serien Ernie. Arnold ville bjuda ut Doris, Ernies flickvän. Han hade förälskat sig i henne, och då föreslog han att de skulle äta middag, och som rolig avslutning, skjuta råttor på tippen…

    (Apropå ratatata…:-)

  19. arkland skriver:

    Ja, den Erniestrippen är en av de allra bästa!

Kommentera

Senaste kommentarer
  • RT @Riksantikvarie: Ja, bla att RAÄ ändrade föreskrifterna redan 2015 för att minska risken för allt för hårdhänt kassering av arkeologiska… 2 hours ago
  • RT @nke_ise: If you have ever had a problem grasping the importance of diversity in tech and its impact on society, watch this video https:… 3 hours ago
  • RT @stadsmuseetgbg: Är det dig vi letar efter? Stadsmuseet och Sjöfartsmuseet söker ny chef till gemensamma enheten Samlingar. Läs mer: htt… 17 hours ago
  • RT @ayyjqce: 1980: "I bet there will be flying cars in the future" 2017: https://t.co/NtpGiD8CdV 20 hours ago
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Äntligen litet ordning på molnkonfigurationen. Kan detta vara en tjänsteskateboard, månne? 
#attjobbapåraä #art #exhibition #limitless #borås #abecitakonstmuseum
Tidgare inlägg
