Karriärsmiss

Har nu hållit på ett tag med att få styr på alla gamla bilder som ligger slafsigt kringspridda i diverse pappkartonger. Och nu när vi ändå är inne på nostalgispåret så tänkte jag ta tillfället i akt att nämna något om min korta karriär som revolverman. Det kan ju dessutom passa nu när Stina tycker att bloggen började softa till sig (eller var det tvärtom?). Det var i den amerikanska mellanvästern som denna utflykt i samhällets utkanter utspelade sig.

Ynglingarna på bilderna, till vardags åkandes runt på Harley-hojar, var vänliga och lånade ut en av sina Magnum-revolvrar. Och övervakade prov-skjutningen. Eftersom jag inte lyckades träffa en liten tunna på 20 meter så menade man från expertishåll att jag inte att så mycket att hämta som hitman. Det var nämligen ett sjuh-s tryck i revolvern. Så det blev ett naturligt steg att åka hem, vattenkamma sig, söka in på universitet, studera och bli en forskarstreber i grävkläder istället. Det smäller rätt högt det med! Eller nåt. Not.

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with: , , ,
Publicerat i Övrigt
9 comments on “Karriärsmiss
  1. Lasse skriver:

    Men min bäste herre, detta är något som aldrig försports i kaffegropen på RAÄ – vadan detta? Varför denna mörkning? Det ena behöver inte utesluta det andra. Hitman och/eller gråtjänsteman inom kultursektorn. Vi kunde ha haft många intressanta samtal om kaliberval, mynningshastighet, anslagsenergi och så vidare….!

  2. Ulf skriver:

    Detta har jag anat. Ett våldsamt förflutet och en sjuklig böjelse för militärhistoria och institutionellt våld. Och Gudfader…

  3. arkland skriver:

    Löken är uppbyggd av många skikt…

  4. Beetype skriver:

    De där bilderna kommer jag ihåg. Du var lika stolt över dem som jag var över mina bilder från Australien 1987/88. Således bör dina skjutövningar ha skett dessförinnan. Något år tidigare. Jag har inga skjutövningar att visa upp. Jag var ”beachbum”…

  5. arkland skriver:

    Glömde att kommentera Ulf ovan; vadå ”våldsamt förflutet”? Jag är rätt våldsam nu med, ffa när jag hugger ved! Jävlar vad jag fettar på!
    Beetype:1980, den varma sommaren i USA. Bilderna är jag inte så stolt över. Däremot är det kul att fått chansen att våga se litet av ett annat USA än det man brukar möta… Sen är det kul att få testat en grymt kraftfull västern-puffra. Det pågår nu en utredning under ledning av expertis på RAÄ där det ska klargöras vilken typ av revolver det handlar om. Återkommer.

  6. Ulf skriver:

    Det är ingen Smith & Wesson. Kanske en Ruger?

  7. arkland skriver:

    Ja, det lutar åt en Ruger, sannolikt kal .44.

  8. […] foto, kul, trädgård – det mesta i Västsverige och Östsverige. Och litet annat. « Karriärsmiss Karriärmiss #2 september 26th, 2007 Efter föregående inlägg kring revolvrar dök det […]

  9. […] hantering av ord och stavningar. Och kom att tänka på att det är dags att följa upp den vapenfetischistiska utsvävningen vi ägnade oss åt tidigare i år! Hittade en video på DittRör där man kan se hur vuxna killar […]

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
2017-04-27_08-07-59

Arlanda underground.

Clouds

Fler foton
Instagram
PerPlastic. #limitless #nolimitboras #abecita #attackfoto Propeller over the Baltic Sea. #flygbra #riksutställningar har en fotosession på #vårmöte17
Tidgare inlägg
