Mot rött i gråväder

Vin vill upp LArs L 20070708

stockros_pict0384.jpg

Det här var avslutningen på en bildserie tagen eftermiddagen den 8/7 2007. I hällregn, hemmavid…

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i foto, trädgård
6 comments on “Mot rött i gråväder
  1. Martin R skriver:

    Wöw, snygga grejor! Nästa gång vi ses skall jag be att få bli avkonterfejad.

  2. arkland skriver:

    Javisst, inga problem. MEN: av princip fotar jag bara blommor. Så om du tar med dig en solrosdräkt eller nåt liknade så löser det sig. En svampdräkt går bra också.

  3. Eva P skriver:

    Jag skulle ge en hel del för att se Martin utklädd till Kalle Kantarell, men det jag EGENTLIGEN skulle säja var:

    -Vilka otrologt vackra bilder! Du är ju en mästerfotograf ju! Vad använder du för kamera? Alla tekniska data på bordet (eller… några iaf…)

    Regnplaskhälsningar fråm Eva, som har vadat i risfälten i Halland

  4. arkland skriver:

    Eva P: Jag kan nog tänka mig att Martin R ställer upp på en blåklockedräkt för en femhundring, cash. Mästerfotograf är väl att ta i… Jag använder en 7 MP digital kamera, håller den stilla när jag fotar. Använder ofta makro, men inte alltid. Sen kan man med fördel tänkas sig för vad man har i bakgrunden. Det är de lättare sakerna. Det svåra är att ta sig tid att se motiven. Men det har ju inget med kameran att göra… Jo, en grej till. Jag använder Photoshop, till de flesta bilderna. För att framhäva sånt som är viktigt, samt att ta bort sånt som inte är så lyckat i motivet.

  5. arkland skriver:

    Eva P: Varför vada runt i vatten i Halland när du kan vara hemma och vada runt i vatten?

  6. Eva P skriver:

    ;-o ;-o ok, extremt stilla och makro – jag ska försöka! Väldigt proffsigt, nästan som hon som gav ut en bok i Linnés anda nyligen, vadhonnuheter…

    Jaaa, blåklocka, vi frågar honom!

    Jag gick en kompletteringskurs för gruppdebriefare på F16, Halmstad. Bland det mest omtumlande jag varit med om, men jag börjar återhämta mej så sakteliga.

    Vi åt god hemlagad italiensk glass på Ricardo’s oxå, det låg bokstavligen ute i tassemarkerna. Synd att jag missade att bidra till de halländska ortnamnen, men jag kanske får en ny chans.

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
Faiz

Hans

Hängning. Linan Visby 2017.

Fler foton
Instagram
Utsikt vid Linköping. #flax Four liters.. #strawberries #midsummer Crowded strawberry outlet in rural Skeda. Worth waiting for. Super good fresh berries from the field behind the barn. #midsummer
Tidgare inlägg
