Färdig.

Den 2 april 1984 kom Lövet och plockade upp mig och Lotte och några till vid stationen i Lund. Målet var Gullåkra vid Staffanstorp. Första ”riktiga” arkeologjobbet. En hoper med bronsåldersgropar, härdar med ganska välbevarad keramik. Arbetsgivare, RAÄ, byrån för arkeologiska undersökningar, UV Syd. 21 år senare, närmare bestämt i december 2005, i isande vind, var jag med på min sista(?) UV-grävning. En riktning panggrävning, vilket detta klipp ur rapporten med all önskvärdhet visar:

tomhet

Ett värdigt avslut!

Den 30 juni 2007 slutar jag på RAÄ, avdelningen för arkeologiska undersökningar, UV Öst. Men stannar på Ämbetet.

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i Övrigt, RAÄ
3 comments on “Färdig.
  1. Johan c skriver:

    Adjö och välkommen då eller??🙂

  2. Stina skriver:

    Dagens skratt! Vilken underbart torftig beskrivning. UV-arbete är ju just så här till stor del. Borde man inte informera studenter lite bättre om det?

  3. arkland skriver:

    Stina: Varför tror du att jag tog med det här? Jag är ju en fin människa och vill varna alla fältarkeolog-wannabies med romantiska föreställningar om rationalitet att det kan sluta i ett: hallå!?. Det fasliga med det specifika fallet var att jag redan innan grävningen fick en stark känsla av av det var ännu en ganska onödig undersökning…

Kommentera

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Kategorier
Flickr Photos
Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

More Photos
Instagram
En vägg. Lille Hasse. Blå tåget. Staten och kapitänen/kapitalet. #graffiti
Tidgare inlägg
