Jag – en rolig gubbe, typ Hamilton

Stellan Skarsgård?I ett par tidigare inlägg, närmare bestämt här och här, har jag berättat litet grann om en natur- och kulturguidning som jag och Jan M från Kalmar Högskola gjorde för ett tag sedan. Svensk Kärnbränslehantering AB i Oskarshamn stod för det hela och vi guidade 130 gymnasiekids i fyra omgångar. Äntligen har utvärderingen kommit på pränt och lyder i sammanfattning så här:

Dag 1: ”Intressant information, lite långtråkigt, inlevelse och roligt, mycket bra, go och lärorik stund, roliga gubbar”

Dag 2: ”Radarpar, roligt och intressant, inlevelserikt, jätteroligt, bra guider, informativt, kul sätt att berätta på, man lärde sig mycket, bra info”

En sak är klar, övning ger färdighet. Dag 2 var vi mer samkörda och det flöt bra. Och det är rätt OK att få epitetet ”rolig gubbe”… det kunde varit ”tråkig skit-gubbe”…

Kajsa E på SKB som sammanställt den officiella utvärderingen har tyvärr utelämnat följande kommentar: ”Den där Lars påminde litet om Stellan Skarsgård”. Och här måste jag tillstå att jag känner mig litet osäker… Undrar om det gäller personen Skarsgård eller nån av hans filmkaraktärer. Om det är det senare hoppas jag mest på Carl Hamilton, men man kan inte bortse från att det är huvudrollsinnehavaren i ”Den enfaldige mördaren”… som avses😐

Jag bifogar en helfräsch bild på mig själv så ni kan bedöma själva! Visst är det litet åt Hamilton-hållet!?

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i Misterhult
4 comments on “Jag – en rolig gubbe, typ Hamilton
  1. Michael Dahlin skriver:

    Hej bäste Lunkan!

    Kanske lite åt Hamilton-hållet fast då mer till uppföljaren ”I Riksantikvarieämbetets tjänst” som komer i höst. Innehåller blod, svett och tårar, läsvärd har jag hört! Lär handla om en otäck arkeolog som överger flintans underbara värld och får guldfeber.

    En bra fråga är, vad är det för konstruktion i bakgrunden på det fina fotot?

  2. arkland skriver:

    Jaja, den filmen. Visste inteatt den kommer redan i höst… I bakgrunden? Det är väl en sån däringa fyr, som vi fick lära oss på etnologen vad det hette. Kanske nån annan som minns?

  3. BeeWee skriver:

    Nej, fyren är ju i förgrunden:-)

  4. Gert Franzén skriver:

    Kan bara fyrens namn på latin. Hinc robur et securitas. Säkerhet med en hissad hink.

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

More Photos
Instagram
Breflåda. #vintage #mailbox 1866. @haxpett lär ut hur man redigerar #wikipedia. #worldwidewikipedia #lstskane #malmö
Tidgare inlägg
