Spår av vår

Tog nyss de här närbilderna av våren. maskros

Gullviva

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i foto, trädgård
5 comments on “Spår av vår
  1. Martin R skriver:

    Oj vilka fina… rubinvivor?

  2. Lars L skriver:

    Det är gullvivor men jag vet faktiskt inte varför de får den här vackra färgen. Jag tog frön förra året och ska se om det är nåt genetiskt eller om det hänger ihop med växtplats.

  3. Christina skriver:

    Vi hade två sorter när jag växte upp – gula och röda, precis som de på bilden. Här i ”förskingringen” har jag köpt röda till min trädgård, för några gula finns inte att få. Följaktligen stack det till lite i hemlängtningshjärtat när jag såg dina fina bilder. Tack för dem!

  4. arkland skriver:

    Varsågod, det var så litet så. HAr du några av de som avbildas på den övre bilden? 🙂

  5. Christina skriver:

    Nä, men jag hade, massvis, tills min sjuåriga dotter bestämde sig för att ”maskrosjärn är ju en rolig grej, ju, får jag använda det mamma?” och mamman sa ja. Nu har jag inte ett enda ogräs så längt ögat når på framsidan. På baksidan har jag dock MAAAAAAASSOR av björnbär som det inte går att hålla efter (de växer vilt här), och en slags revor (Morning Glory – kommer inte ihåg vad de heter på svenska). De är fina att se på, men de kväver allt annat (t o m mitt f d fina äppelträd!!), och är stört omöjliga att bli av med. Funderar allvarligt på att skaffa mig en get. De tycker om att knapra på både björnbär och revor!
    Fast några tussilago eller vitsippor finns det inte här. Dom kan man också sakna, som svensk.

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Äntligen litet ordning på molnkonfigurationen. Kan detta vara en tjänsteskateboard, månne? 
#attjobbapåraä #art #exhibition #limitless #borås #abecitakonstmuseum
Tidgare inlägg
