Dramatik på vedbacken

ved

Normalt sett brukar livet här på landet vara stilla och lugnt. Ån flyter sävligt fram, fåglarna kvittrar lojt, grannens barn hojtar glatt. Men igår, hände något oväntat. Jag gick ut för att trava den sista veden på vedbacken. Men det kunde jag glömma på direkten. Till min stora häpnad visade det sig att ett träd spontan-rasat – rätt över vedhögen. Ja, jösses vilken överraskning. Det hade jag ingen aning om när jag gick till jobbet igår morse att nåt sånt här dramatiskt kunde hända! Ni som tror att det är lugnt på landet, glöm det!

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i Uncategorized
4 comments on “Dramatik på vedbacken
  1. Ulf skriver:

    Det är väl alldeles förtjusande att träden lägger sig själva på vedstapeln! Rationalisering!

  2. Ulf skriver:

    Måste också fråga en sak. Har du haft professionell hjälp att lägga grunden till vedstapeln? Hur kan annars stapel klara sig från att rasa?

  3. arkland skriver:

    Det är INTE en rationalisering – det är mest djävelskap … 😐

    Proffshjälp: Jajjemen, det var ett par konsulter från företaget Uppsis Vedstapelfundamentsanläggnings AB som var förbi och gjorde jobbet. Solitt. En firma som jag varmt kan rekommendera.

  4. […] kanske minns dramatiken kring händelserna på vedbacken här hemma. Tänkte härmed avrunda med att meddela att veden ligger på plats. Och torkar för […]

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Stadion, metro station, Stockholm. #metro #station Gott att se! #linkan Ja, här sitter @kallmanrolf och har det bra. Och jag med.
Tidgare inlägg
