Grymma besöksmål i Slaka #2

Domarring. Foto: Lars Lundqvist

En av världens största domarringar ligger i Slaka. Detta praktfulla exemplar är ett av Sydsveriges viktigaste besöksmål för Slakabor. Det är lätt att hitta fram till domarringen. En originellt designad skylt visar vägen!!

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Publicerat i Arkeologi, Kul?
5 comments on “Grymma besöksmål i Slaka #2
  1. Henrik skriver:

    Skulle gissa på att kidsen varit på den😉

  2. arkland skriver:

    Ahaaaa! Jag trodde den var gjord så från början..😉 Run-R:et, är det en förkortning för ”Ring”? Eller ”Rakt fram”?

  3. Pierre skriver:

    Som smålänning känner jag att det borde vara helt naturligt att R:et står för ”Redit gammal”.

  4. Lars L skriver:

    ”Redig gammal”, jag har ganska mycket smålänning i mig så jag tror på dig Pierre. FK: Ska strax iväg ner till Misterhult (kolla under kategorun Misterhult) på en guidning i Stora Basthult. Hoppas regnet dröjer….

  5. […] man än vrider och vänder så kommer jag ständigt tillbaka till världens största domarring i Slaka – raä 69:1. När jag var en liten pilt brukades åkern där domarringen ligger. Men sedan några […]

Kommentera

Kategorier
Flickr Photos
Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

Worldwide wikipedia

More Photos
Instagram
Breflåda. #vintage #mailbox 1866. @haxpett lär ut hur man redigerar #wikipedia. #worldwidewikipedia #lstskane #malmö
Tidgare inlägg
