En gammal webbplats öde

Runt 1995 lade jag ut en del information på webben om några arkeologiska projekt som jag hölls med.

Trots att jag inte uppdaterat på länge så finns det en del läsare. Ibland mer oväntade.

Ett exempel är Leslie S-E från Virginia i Förenta Staterna:

Hello Dr. Lundqvist,
I just wanted to thank you for the ”Iron Age in Southwest Sweden”website. I was very excited to find it.

I am an independent scholar and am writing a book about life in late Iron Age Halland, but I live in the U.S. and information on other places is not easy to come by. The website was a good starting point.

Thank you again for making this information available!

–Leslie S-E

P.S. My mother’s family lived at Varla c. 1956-1970, I was especially interested to read about the excavations there!

Hade jag ingen aaaning om när jag gjorde hemsidan!

Verksamhetsutvecklare med inriktning på webb och nya medier. Statsanställd. Fritidsfotograf och fd arkeolog. Web, development, social web, amateur photographer.

Tagged with:
Publicerat i Arkeologi
One comment on “En gammal webbplats öde
  1. […] fick jag veta via en tweet från Michael i morse, en information som fick mig att minnas en kommunikation för länge sedan kring just […]

Kommentera

Senaste kommentarer
Kategorier
Flickr Photos
Instagram
Landvetter. #streetphotography Hållplats. #streetphotography Las Vegas-dansarn och Foto-Barone. Nya bekantskaper på Kungsportsplatsen. #streetphotography
Tidgare inlägg
