Hem > foto > Mitt år i mina bilder

Mitt år i mina bilder

Har gjort en liten kollektion med några av de mest betittade bilderna från 2011 i min Flickrström:

Fotosöndag fortsatte under året och utmanade mig att hitta på lösningar som gärna inte är mainstream. Ovan är en bild från temat ”Självporträtt” och är ett montage bestående av 3-4 bilder.

Återknöt kontakten under året med mellanformatskamera (Rolleiflex)  och använda film istället för digital sensor. Onekligen att annat sätt att skapa bild på. Tanja fick utstå att få sitta modell. Det förekom även att syster Siri fick utstå detsamma…

Under Almedalsveckan blossade upp en debatt kring twitterelit som triggades av skämtet kring #flickjox.

Flera av de flitigare twittrarna fanns på plats på Kallis med telefoner utsmyckade med God Morgon Almedalens klistermärke.

Under medeltidsveckan i Visby gestaltades slaget vid Visby år 1361 då en bondehär slaktades av danska knektar. Jag har många fler bilder från det fantastiskt genomförda eventet här.

Från min terass utspelas ofta fantastiska scenerier med moln, måne och mycket hav. Här är ett av dem, men många fler blev det…

Vallmo och blåeld sätter prägel på många platser här på Gotland under försommaren.

Det här är en skruvad version av moln som belyses av en nedgående sol.

Medverkan i Fotosöndag utmanar ibland förmågan att hitta på lösningar. Temat här var ”ljussatt”.

Två nätter i rad – 22  och 23 juli – small det rejält över Visby. Här finns fler ganska raffiga blixtbilder.

Det finns gott om stränder att flanera utmed här på Gotland Och många motiv att fota. Här ovan är ett par av dem.

I december blev jag inbjuden att bidra med bilder till Getty Images. Det är klart att det är hedrande och ett erkännande att en del bilder som jag tar även kan ha ett kommersiellt intresse. Ovan är en av bilderna som Getty Images valt ut. Här är fler.

  1. 31 december, 2011 kl. 10:59

    Fina bilder, Lars!

    • 31 december, 2011 kl. 11:00

      Och Gott Nytt År förresten!

      • arkland
        31 december, 2011 kl. 11:17

        Tack och tack detsamma!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 622 andra följare

